среда, 25. јануар 2012.

Совјетска прича (The Soviet Story) 2008.

Још један врхунски документарац.
Разлог за скидање овог филма са нета, био је заправо погрешно протумачен део текста. Изгубљено у преводу, што би рекли. Мислио сам да се ради о филму који приказује неки алтернативни крај 2. Светског Рата, само сам прелетео очима по тексту.  Још кад сам видео велику оцену на релевантним сајтовима. Ем што то није играни филм, него документарац (а ни то нисам знао), ем што је то један од најбољих документараца и филмова уједно које сам погледао. Али и најгрознији.
Можда бих паралелу могао да направим са документарцима који говоре о холокаусту, али ни приближно. Ово је много шира прича. У сваком случају главна тема је Совјетски Савез и његова историја, која је дуго била скривана, то јест прећуткивана.
Сличност совјетског комунизма, заправо једнакост са немачким фашизмом и опомињање због садашње ситуације. Рађања неког новог фашизма.




Филм је изузетно сугестиван и крајњи утисак треба да буде донет само на основу много, много података, и доброг познавања историје Совјетског Савеза и Русије.
Без обзира на то, неке ствари се не могу прећутати и ставити у архиву. А то је да су комунисти били исти као и фашисти, ако не и гори.

Филм сам морао да прекинем због крајње мучног утиска који сам имао при гледању, па сам га наставио касније. Грозан, грозан...

Веома ме је изненадило када пред крај приказују неке промотивне спотове парламенарних странака у Русији, који су све само не "демократски". У ствари, чисто су фашистички.

Нема коментара:

Постави коментар