петак, 2. новембар 2012.

Блејкова седморка (Blakes 7) 1978-1981.


Серија које се готово и не сећам из периода када је приказивана премијерно, али која је на мене оставила утисак јер се завршава по мом тадашњем поимању тотално глупо. Сви гину, то јест свемирски брод експлодира. Некако ми је било нелогично да је то крај, и био сам у праву.

У тадашњој Југославији приказана је само прва сезона серије, која се баш тако и завршава. Сада сам погледао све епизоде из свих сезона. 13 епизода по сезони, пута четири, колико је било сезона.. значи 52 епизоде. 52 епизоде у којима сам уживао.

Серија је снимана и приказивана од 1978-1981. године, и не може се мерити са савременим сф серијама, пре свега по ефектима, али по свему другом може. И у свему другом многе модерне сф серије шије за пар копаља.

Серија је толико драматуршки добро урађена, и сјајни енглески глумци занатски доводе до перфекције своје карактере, који су слојевити. Нема неког изразитог позитивца, али и према негативцима делите извесне симпатије.

Прича: Бунтовници против Федерације, управљају најбољим свемирским бродом и поседују најбољи компјутер и још поред свега и могућност да се телепортују, тако да им та борба без обзита колико су малобројни и не пада тешко.

Посада се делимично мењала кроз четири сезоне, а двојица су остала стална. Авон (лукави компјутерски геније) и Вила (вешт лопов кукавичке нарави). Блејк по којем серија носи и назив је отишао после друге сезоне, Џена (вешта кријумчарка) исто тада. У серији је кроз три сезоне учествовала Кали (телепата са Аурона), а посади се прикључује у трећој сезони и до краја остаје Тарант (згодни капетанчић) и Дејна (мајистор за оружије). Део посаде су чинили и Ган (пожртвовани џин, погинуо у 2 сезони), Сулин (револвераш, постала члан посаде у 4. сезони).
За мене битнији лик од ових које сам набројао, свакако је оличење злог аутократе, у лику прелепе Сервалан. Кратко пошишане председнице Федерације, која покушава да уништи бунтовнике.

Оцена: 8 од 10

Нема коментара:

Постави коментар